Veelgestelde vragen

Algemeen

Mogen er nettoloon afspraken gemaakt worden?

Volgens de wet mogen er geen nettoloon afspraken gemaakt worden, daarom wordt ook altijd het Wettelijke Minimum Loon (WML) in bruto uitgedrukt. Wij kunnen u wel helpen met het omrekenen van een nettoloon naar een brutoloon. U moet dan wel weten hoeveel uw werknemer ongeveer gaat werken om het juiste loon te kunnen bepalen.

 

Hoe is het tarief opgebouwd?

Het tarief dat wij met u overeenkomen is inclusief reserveringen en wordt alleen berekend over gewerkte uren, tenzij anders overeengekomen. In het tarief zit dus de opbouw van vakantiegeld, vakantiedagen en werkgeverslasten. U krijgt hier achteraf dus ook geen factuur meer van. Het tarief is exclusief BTW.

 

Welke CAO is er van toepassing?

Wij werken volgens de ABU-CAO maar moeten wel als beloning de inlenersbeloning toepassen. Dit is het loon en toeslagen zoals dat voor uw bedrijf geldt volgens de CAO die bij u van toepassing is.

 

Een werknemer aanmelden?

Hiervoor hebben wij een volledig ingevuld inschrijfformulier en een kopie van een geldig identiteitsbewijs nodig. U mag samen met de werknemer de papieren in orde maken, maar wij kunnen u daar ook bij helpen. U kunt het beste even contact met ons opnemen.

 

Een werknemer afmelden?

Als een werknemer stopt met werken bij u dan kunt u dit het beste aangeven op de urenstaat wanneer de werknemer zijn of haar laatste uren gewerkt heeft. Zo kunnen wij direct met het laatste loon een eindafrekening maken van de nog openstaande reserveringen.

Heeft u vragen over of u zomaar mag opzeggen, welke opzegtermijn u moet hanteren etc. dan kunt het beste contact met ons opnemen.

 

Wat gebeurt er met niet genoten reserveringen?

Als u uit dienst gaat worden niet genoten reserveringen (vakantiegeld, vakantiedagen en/of kortverzuim) aan u uitbetaald bij de laatste verloning.

 

Wanneer krijgt de werknemer vakantiegeld betaald?

Wij betalen het vakantiegeld altijd in periode 5 van ieder jaar, of wanneer u uit dienst gaat.

 

Wanneer krijgt de werknemer het loon betaald?

Wij verlonen eens in de vier weken. Een periode loopt van week 1 t/m 4, 5 t/m 8 etc. en het loon wordt in de week na de periode betaald, week 5, week 9 etc. Zie ook de verloningskalender voor de verloningsdata én inleverdata voor de uren.

 

Wat gebeurt er als de werknemer ziek wordt?

U moet zich ziekmelden bij het bedrijf waar u werkzaam bent en bij ons. Heeft u een overeenkomst in fase A dan ontvangt u over het algemeen ziekengeld van het UWV, in sommige gevallen van Salarispoint. Uw eerste twee ziektedagen krijgt u echter niet uitbetaald. Dit zijn wachtdagen en zijn voor eigen rekening. Hiervoor ontvangt u wachthtdagvergoeding. Het uitgekeerde bedrag dat u ontvangt, wordt berekend aan de hand van uw gemiddelde dagloon. Dit bedrag wordt door ons aangevuld.

 

Wat staat er op de salarisstrook?

Bekijk hier de uitleg over de salarisstrook. Ook beschikbaar in het Engels en het Pools.

 

Digitaal portaal

Activeringsmail

Nadat u bij ons bent aangemeld en uw e-mailadres is bij ons bekend, ontvangt u van ons een activeringsmail voor ons digitale portaal. In deze mail staat een link om uw portaal te activeren. Door op deze link te klikken activeert u uw eigen digitale omgeving.

Deze mail is alleen bestemd voor het activeren van uw portaal, na het activeren kunt u niet meer via deze mail inloggen. Inloggen doet u hierna via onze website.

In deze mail staan tevens uw inlogcode en uw wachtwoord.

 

Inloggen

Kies op onze website bovenin voor Salarispoint Online. Hier vindt u de link naar het digitale portaal. Of u Salarispoint Uitzend of Salarispoint Payroll moet kiezen kunt u terugvinden op uw factuur of voor werknemers of de arbeidsovereenkomst en/of loonstroken.

 

Wachtwoord

Uw wachtwoord kunt u zelf aanpassen in een voor u makkelijk te onthouden wachtwoord door rechtsboven op de sleutels te klikken en het wachtwoord te wijzigen.

Bent u uw wachtwoord vergeten, dan kunnen wij dit niet voor u nakijken, wel kunnen wij u een nieuwe activeringsmail sturen. Na het activeren kunt u dan weer uw wachtwoord wijzigen.

 

Salarisstroken

U kunt de salarisstroken altijd in het portaal inzien of ophalen. Ook de jaaropgaven zijn hier terug te vinden. Voor zowel de werknemers als werkgevers.

 

Urenbriefjes

Via het digitale portaal kunt u uw gewerkte uren en overige mutaties wekelijks aan ons doorgeven. Dit kan de werkgever of de werknemer doen, afhankelijk waarvoor gekozen is.

 


Voor overige vragen of een aanvullende handleiding kunt u ons mailen: payroll@salarispoint.nl of bellen op 0478-517410.

Indien u meer wilt weten, kijk dan verder op de website of neem contact op met Salarispoint Payroll op telefoonnummer 0478 - 517400 of via payroll@salarispoint.nl .